Naast een herziene identiteit, missie en visie heeft de VIV in 2015 ook een nieuwe Corporate Identity gekregen.

Het oude logo is hierbij vervangen door een nieuw logo, ontworpen door Kiki Coster.

viv logo

Er is gekozen voor dit logo, omdat het meerdere aspecten uitbeeld waar de VIV voor staat:

  • De diafragmavorm staat voor de focus die de vereniging heeft op het gebied van verbrandingsmotoren.
  • Het is gekanteld ter teken van de constante beweging en vooruitgang van de VIV.
  • De meerdere kleuren staan symbool voor de verscheidenheid van de leden binnen de branche.
  • Er is een moervorm in te herkennen die zowel staat voor het feit dat de VIV een technische vereniging is, als wel voor het verbindende element dat de VIV vormt voor haar leden.

Verder worden de individuele kleuren van het logo op de website en in andere communicatie-uitingen gebruikt om verschillende onderwerpen aan te duiden:

iconen_viv_180515-07

HRM / Vacatures

 

iconen_viv_180515-02

Projecten

 

iconen_viv_180515-06

Innovatie

 

iconen_viv_180515-03

Educatie

 

iconen_viv_180515-05

Ledennieuws

 

iconen_viv_180515-04

Wet- en regelgeving